Er zijn producten in ons assortiment die al heel lang - soms tientallen jaren - deel uitmaken van het dagelijks leven van mensen. Voor ons illustreren deze producten de essentie van onze duurzaamheidsfilosofie; lange levensduur, bestendigheid en tijdloos design. Het is een voorrecht om praktische, functionele en geliefde producten aan te bieden die bestand zijn tegen de soms wel sterke invloeden tijdens dagelijks gebruik.
Nu hebben we besloten om deze producten in het bijzonder te benadrukken, via ons eigen keurmerk - Test of Time - dat uitdrukt hoe alleen het verstrijken van de tijd bepaalde essentiële eigenschappen kan bewijzen. Het zijn deze eigenschappen die ervoor zorgen dat onze klanten steeds weer terugkeren naar hetzelfde product, het gebruiken totdat het versleten is - en het dan vervangen door een nieuwe. Het is een vertrouwen waar we trots op zijn.
Bij Back on Track focussen we op goed design en hoge kwaliteit. Door producten te maken die lang meegaan, verminderen we de behoefte aan nieuwe. Het is het tegenovergestelde van de wegwerpmaatschappij. We zijn blij om te zien dat onze producten jaar na jaar worden gebruikt en dat het lang duurt voordat ze het stadium bereiken dat ze niet meer bruikbaar zijn. Dit bereiken we door materialen te kiezen die de tand des tijds doorstaan en onze kwaliteitsnormen door te trekken tot in de details: een kledingstuk is bijvoorbeeld zo sterk als de draad in de naden.
In onze langetermijnvisie op duurzaamheid is tijd een troef. Hoe langer een product kan worden gebruikt en zijn functie kan vervullen, hoe beter. Bovendien test het veelvuldig gebruik door onze klanten, de kwaliteit van producten in de loop van de tijd op een manier die laboratoriumtests alleen niet kunnen aantonen. Enerzijds wordt het individuele product op de proef gesteld, anderzijds wordt het product als geheel onderworpen aan het strenge selectieproces.
Test of Time producten hebben al deze processen ondergaan; overleefden ze, werden erdoor verbeterd en bereikten hun optimale vorm.
We zullen geleidelijk meer producten toevoegen naarmate ze hun weg naar onze selecte groep verdienen, via de ervaringen en beoordelingen van onze klanten.